Opakowania detaliczne na płody rolne
our speaker: industry expert Amir Samadijavan
11 października 2021
Sustainability plays a key role in ensuring consumer confidence and, hence, sales into growing markets. Sustainability of materials and articles that come in contact with food is now increasing in the top ranking of features that led the consumers’ choices, and recyclability is part of it. But when exactly is a packaging material recyclable?
Todays topic focused on 'the status of usage recycled materails for FIBC’s and its impact on footprint’.
NNZ invited Amir Samadijavan to talk about usage of recylced rPET for FIBC’s and to demonstrate the NNZ tool for calculation of environmental impact.
Join us in our journey to reshape the FIBC industry with rPET BigBag‘s!
Using rPET FIBC’s will help our industry to meet sustainability goals set out by the UN and boost the circular economy by increasing recycled content of material.
We are looking for partners in the UK, The Netherlands and Scandinavia to test and experience the benefits of using rPET FIBC’s as a sustainable alternative to virgin PP FIBC’s. The rPET FIBC’s are certified, made from 96% recycled PET, recyclable and originate from a fully certified production facility with EFSA (European Food Safety Authority) approval in progress. The rPET fabric and FIBC’s are produced in Europe and we have different sizes of FIBC’s on stock for testing in your facilities. Interested? Please be invited to connect with us.
"*" wskazuje pola wymagane
Te pliki cookie są wykorzystywane do optymalizacji wydajności i funkcji naszej witryny. Pliki te nie są niezbędne do przeglądania witryny, możliwe jest jednak, że bez nich niektóre elementy witryny nie będą działać prawidłowo.
Te pliki cookie gromadzą dane wykorzystywane przez nas do poznania sposobów, w jakie nasza strona jest używana i postrzegana. Te pliki cookie pomagają nam również w optymalizacji witryny w celu zapewnienia użytkownikom możliwie najlepszych wrażeń.
Te pliki cookie umożliwiają sieciom reklamowym monitorowanie zachowania użytkownika w sieci, dzięki czemu mogą one wyświetlać mu odpowiednie reklamy w oparciu o jego zainteresowania i zachowanie online. Pliki te zapobiegają również wielokrotnemu wyświetlaniu użytkownikowi tych samych reklam..